Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Dziś (15 marca 2021) dostaliśmy już dwa zgłoszenia problemu z drukowaniem pod systemem Windows 10. Po wybraniu polecenia DRUKUJ, na komputerze pokazuje się BSoD (Blue Screen of Death – Niebieski Ekran Śmierci) i komputer się resetuje. Pokazujemy, jak naprawić ten błąd.
Oba z opisywanych przypadków dotyczą systemu Windows 10. Po próbie drukowania oczom użytkownika ukazuje się komunikat:
Twoje urządzenie napotkało problem i wymaga ponownego uruchomienia. Trwa zbieranie informacji o błędzie. Po zakończeniu tego procesu komputer zostanie automatycznie uruchomiony ponownie.
Kod zatrzymania: APC INDEX MISMATCH
Źródło problemu: win32kfull.sys
Z kolei w systemowym podglądzie zdarzeń widnieje wpis z błędem STOP: 0x00000001. Przypadki, z którymi do tej pory mieliśmy styczność dotyczą drukarek marki Kyocera, aczkolwiek z informacji dostępnych w internecie wynika, że mogą dotyczyć także urządzeń drukujących marek Ricoh i Zebra.
Okazuje się, że problemem jest marcowa aktualizacja systemu Windows 10. W naszym przypadku kłopoty z drukowaniem na drukarkach Kyocera ustały po dezinstalacji aktualizacji o numerze KB5000802.
Aby to zrobić należy:
Następnie trzeba odnaleźć aktualizację „KB5000802” i kliknąć „Odinstaluj”.
Proces dezinstalacji może potrwać parę minut, aż naszym oczom ukaże się komunikat: „aby zastosować te zmiany, musisz ponownie uruchomić komputer„. Kliknięcie „uruchom ponownie teraz” spowoduje restart komputera.
W obu wspomnianych przypadkach serwis komputerowy nie musiał być odwiedzony i dostarczenie komputerów (w naszym przypadku to był komputer stacjonarny i laptop) nie było konieczne. Do udzielenia wsparcia informatycznego zastosowaliśmy naszą usługę: pomoc zdalna.
Z informacji dostępnych w internecie wynika, że nie zawsze problematyczna jest aktualizacja o numerze KB5000802. Jeden z portali informatycznych napisał:
Numer pakietu KB aktualizacji zależy od wersji systemu Windows 10. Jeśli nie możesz go zlokalizować, oznacza to, że dotyczy to aktualizacji KB5000802, KB5000808, KB5000809 i KB5000822 , które były zbiorczymi aktualizacjami dla systemu Windows 10 w wersji 20H2, wersja 2004 I starszy.