Physical Address

304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

Ile kosztuje firmowy blog?

Ile kosztuje blog firmowy?

Rynek pracy wciąż się zmienia. Kiedyś “pierwsze skrzypce” grały biznesy typowo stacjonarne. Obecnie, jeśli nawet prowadzimy sklep stacjonarny lub nasza działalność jest przeznaczona dla klientów w danym regionie – chętnie przenosimy i promujemy naszą ofertę w Internecie. Zdajemy sobie sprawę, że Internet daje prawdziwe morze możliwości: jest znakomitym kanałem dotarcia do potencjalnego klienta,świetną płaszczyzną  do skutecznej promocji i reklamy naszego biznesu. Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie bloga firmowego. Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego? Ile kosztuje blog firmowy? Czy warto do prowadzenia takiego bloga wynająć specjalistów, czy może lepiej robić to samemu? Na te wszystkie pytania odpowiadamy w poniższym artykule.

Blog firmowy – dlaczego warto?

Prowadzisz sklep internetowy? A może oferujesz specjalistyczne usługi? Blog firmowy może pomóc tobie trafić do dużego grona potencjalnych klientów. Ile kosztuje blog firmowy? O tym  napiszemy  za chwile. Najpierw odpowiemy sobie na inne pytanie. Jakie są zalety prowadzenia firmowego bloga?

  • stawiamy siebie w pozycji eksperta – firmy które prowadzą swojego bloga uznawane są za specjalistów w swojej branży. Najnowsze badania potwierdzają, że chętniej ufamy przedsiębiorcom, którzy dzielą się swoją wiedzą, pasją i doświadczeniem. Widząc że dany specjalista doradza nam, śledzi najnowsze trendy w branży utwierdzamy się w przekonaniu, że faktycznie będzie potrafił nam pomóc i wykona dla nas pracę na najwyższym poziomie,
  •  możliwość dotarcia do kontrahentów praktycznie z całego świata. Blog firmowy oraz treści w nim zawarte pozwalają trafić z naszą usługą do czytelników, do których nigdy nie trafilibyśmy opierając się wyłącznie na tradycyjnych formach pozyskiwania klienta. Nawet jeśli większość zleceniobiorców mieszka w danym województwie lub mieście, dzięki artykułom na blogu poszerzamy target. Odbiorcami naszych treści mogą stać się osoby z całej Polski, a  nawet i z całego świata. Jest to doskonałe narzędzie do nawiązywania nowych kontaktów biznesowych i rozwijania swojego biznesu,
  •  wzmacnianie pozycji strony firmowej w wyszukiwarce Google. Nie da się ukryć, że blog firmowy wpływa na dobrą naszej strony firmowej w wyszukiwarce Google. Ważne jednak jest, aby do samego prowadzenia bloga oraz artykułów na nich zawartym podejść z należytą odpowiedzialnością i zaangażowaniem. Google docenia blogi które są prowadzone w sposób fachowy i profesjonalny. Liczy się przede wszystkim regularność wprowadzonych treści na stronie oraz ich unikalność. Największą popularnością cieszą się blogi, na których zawarte są wszelkie nowinki dotyczące danej branży, a autor konkretnego artykułu wyczerpuje należycie dany temat. Nie bez znaczenia jest również interakcja z czytelnikami. Pozwala nie tylko zbudować zaufane grono odbiorców, ale sprawia, że nasze miejsce w sieci jest coraz bardziej  widoczne.  Blogi z dużym ruchem odnoszą sukces.

Porozmawiajmy o  kosztach- ile kosztuje blog firmowy?

W powyższym akapicie opisaliśmy zalety prowadzenia bloga firmowego. Wiele osób czytając ten tekst zadaje sobie jedno z podstawowych pytań. Ile kosztuje blog firmowy? Niestety na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko zależy od tego na jakiej platformie założymy bloga, jaki wykupimy hosting, oraz z jakich elementów będzie składała się nasza strona firmowa i dołączony do niej blog filmowy. Prostą stronę firmową oraz bloga możemy założyć nawet za darmo na jednej z popularnych platform blogowych. Od wielu lat  w tym zakresie przoduje WordPress.  Wybieramy go chętnie, ponieważ nie tylko daje dostęp do wielu darmowych szablonów, ale i jest bardzo prosty i intuicyjny w obsłudze. W zasadzie osoba, która nie ma na co dzień kontaktu z programowaniem czy moderowaniem stron internetowych, może po krótkim przeszkoleniu bez problemu samodzielnie edytować treści zamieszczane  w obrębie witryny. WordPress daje dostęp do wielu darmowych szablonów. Jeśli jednak zależy nam na widoczności bloga firmowego oraz jego unikatowym  designu warto w niego zainwestować. Mówiąc o kosztach bloga firmowego – musimy wziąć pod uwagę wszystkie aspekty. Począwszy od wykupienia domeny i hostingu, aż po skorzystanie z pomocy profesjonalnych copywriterów,  którzy mogą w naszym imieniu tworzyć i umieszczać teksty branżowe. Sam zakup domeny oraz hostingu to koszt między 100 a 300 zł. Wykonanie profesjonalnej strony internetowej to już wydatek rzędu 1000 do 5000 zł. Mając sklep internetowy możemy podpiąć bloga pod niego generując koszty.

Prowadzenie bloga firmowego. Czy zlecić specjalistom?

 Ile kosztuje blog firmowy? Codzienna opieka nad blogiem. Jaki to koszt? Czy samemu prowadzić bloga? Czy też może zlecić taką pracę ekspertom? Zdecydowanie rekomendujemy to drugie rozwiązanie. Doświadczone  agencje interaktywne doskonale wiedzą jak efektywnie  prowadzisz blog internetowy. Zespół opiekunów  dopasuje tematy artykułów do cech charakterystycznych bloga, oraz  zapewnij odpowiednią optymalizację zamieszczanych treści. Wartościowe wpisy połączone z odpowiednim przygotowaniem graficznym i wizualnym oraz dostosowanie publikacji do wymagań SEO gwarantuje sukces. Z miesiąca na miesiąc zwiększa widoczność oraz pozycję naszego bloga firmowego przestrzeni internetowej.