Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa, czyli Google, nieustannie rozwija swoją usługę w stronę reklam płatnych. Obecnie, Wyniki oznaczone jako „reklama” są coraz lepiej eksponowane i pokazywane potencjalnym klientom. Zastanawiasz się, czy warto korzystać z ADS-ów?
Otóż, wiedz, że Twoja reklama (czyli po angielsku AD – ogłoszenie, reklama, anons) może wyświetlać się w wyszukiwarce, ale nie tylko. Kampanię reklamową można skierować także na:
Samodzielnie decydujesz ile wydajesz, oraz kiedy reklama się wyświetla, a kiedy nie. Masz także wpływ na to komu się ona wyświetla.
Na przykładzie powyżej, widać jak nisko spadły naturalne wyniki na rzecz linków sponsorowanych:
Google Ads, to forma marketingu internetowego, która opiera się o model PPC (ang. Pay-per-click). Jako reklamodawca płacisz za działania, które w stosunku do Twojej reklamy podejmą użytkownicy. Może to być kliknięcie w reklamę i przejście na Twoją stronę internetową, albo wykonanie połączenia telefonicznego.
Reklama może mieć zarówno postać komunikatu tekstowego, albo atrakcyjnej grafiki lub filmu wideo.
Prócz możliwości zarządzania wyglądem Twojego przekazu, Google Ads pozwala także skonfigurować szereg innych parametrów:
Krótko i bez lania wody – ADS-y (dawniej Adwords-y) to:
Reklamę w Google możesz wykonywać samodzielnie. Wówczas płacisz jedynie budżet na kliknięcia (budżet reklamowy). Reszta to Twój czas poświęcony na uczenie się na własnych błędach. Osobiste prowadzenie Google Ads jest obarczone ryzykiem niskiej efektywności podejmowanych przez Ciebie działań. Jeśli nie masz wiedzy związanej z marketingiem internetowym wyniki jakie osiągną Twoje samodzielne reklamy, mogą nie być zadowalające.
Powierzenie kampanii reklamowej w ręce specjalistów zajmujących się Google Ads codziennie to:
Opłaty za prowadzenie kampanii linków sponsorowanych są uzależnione od wysokości budżetu, celów i rodzaju prowadzonych kampanii. W przypadku zlecenia kampanii ADs, całkowity koszt reklam w Google składa się z dwóch elementów:
Przy niskich budżetach na kliknięcia wynagrodzenie wykonawcy jest zazwyczaj stałe. Zależnie od poziomu wybranego specjalisty (jego wiedzy), oraz zakresu Waszej umowy koszt prowadzenia ADs-ów wynosi od 400 do 1200 zł netto / miesięcznie.
W sytuacji gdy dysponujesz większym budżetem na kliknięcia (mniej więcej powyżej 4000 – 5000 zł) i kampanie są bardziej skomplikowane lub jest ich więcej to większość specjalistów przyjmuje inny model rozliczenia – wówczas liczy się w % od wydawanej kwoty. Zazwyczaj będzie to poziom 15-25%. Czyli jak wydajesz 5000 na kliki to 1000 zł (20%) płacisz za obsługę kampanii.