Physical Address

304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

google ads (google adwords) -reklama w google

Google Ads / Google Adwords – obowiązkowa wiedza dla każdego przedsiębiorcy

Najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa, czyli Google, nieustannie rozwija swoją usługę w stronę reklam płatnych. Obecnie, Wyniki oznaczone jako „reklama” są coraz lepiej eksponowane i pokazywane potencjalnym klientom. Zastanawiasz się, czy warto korzystać z ADS-ów?

Otóż, wiedz, że Twoja reklama (czyli po angielsku AD – ogłoszenie, reklama, anons) może wyświetlać się w wyszukiwarce, ale nie tylko. Kampanię reklamową można skierować także na:

  • Sieć reklamową Google, czyli miliony stron i portali internetowych uczestniczących w systemie
  • Google Shopping (Zakupy Google, Google Shop); wyświetlanie w wynikach wyszukiwania zdjęcia Twoich produktów z ich nazwą i nazwą sklepu oraz ceną
  • Youtube (reklama video)
  • Gmail – reklama w najpopularniejszej usłudze poczty e-mail

Samodzielnie decydujesz ile wydajesz, oraz kiedy reklama się wyświetla, a kiedy nie. Masz także wpływ na to komu się ona wyświetla.

wyniki google ads w wyszukiwarce

Na przykładzie powyżej, widać jak nisko spadły naturalne wyniki na rzecz linków sponsorowanych:

  1. Najpierw są wyniki płatne
  2. Później wyniki z map Google
  3. Dopiero na końcu wyniki organiczne

Jak działa reklama w Google?

Google Ads, to forma marketingu internetowego, która opiera się o model PPC (ang. Pay-per-click). Jako reklamodawca płacisz za działania, które w stosunku do Twojej reklamy podejmą użytkownicy. Może to być kliknięcie w reklamę i przejście na Twoją stronę internetową, albo wykonanie połączenia telefonicznego.

Reklama może mieć zarówno postać komunikatu tekstowego, albo atrakcyjnej grafiki lub filmu wideo.

Pełna kontrola nad reklamami

Prócz możliwości zarządzania wyglądem Twojego przekazu, Google Ads pozwala także skonfigurować szereg innych parametrów:

  • ustalenie celu (np. wzrost odwiedzin na stronie, uzyskanie więcej połączeń telefonicznych od potencjalnych klientów)
  • ustalenie zasięgu (miasto, region)
  • wyboru grupy docelowej
  • kontroli nad budżetem – nie wydasz więcej, niż ustalony budżet, a reklamę można wstrzymać w dowolnej chwili
  • modyfikacje w dowolnym momencie

Czemu warto korzystać z Google Ads?

Krótko i bez lania wody – ADS-y (dawniej Adwords-y) to:

  • Natychmiastowe efekty
  • Płatność za wyniki
  • Brak stałych zobowiązań
  • Kontrola efektów i wyników
Reklama Google

Ile kosztuje reklamowanie się w Google, czyli Google Ads

Reklamę w Google możesz wykonywać samodzielnie. Wówczas płacisz jedynie budżet na kliknięcia (budżet reklamowy). Reszta to Twój czas poświęcony na uczenie się na własnych błędach. Osobiste prowadzenie Google Ads jest obarczone ryzykiem niskiej efektywności podejmowanych przez Ciebie działań. Jeśli nie masz wiedzy związanej z marketingiem internetowym wyniki jakie osiągną Twoje samodzielne reklamy, mogą nie być zadowalające.

Powierzenie kampanii reklamowej w ręce specjalistów zajmujących się Google Ads codziennie to:

  • opracowanie strategii dopasowanej do celów Twojej firmy
  • precyzyjne kierowanie reklam
  • pomiar efektów reklamy
  • rozwój i optymalizacja kampanii w celu maksymalizacji Twoich zysków
google ads (google adwords) -reklama w google

Opłaty za prowadzenie kampanii linków sponsorowanych są uzależnione od wysokości budżetu, celów i rodzaju prowadzonych kampanii. W przypadku zlecenia kampanii ADs, całkowity koszt reklam w Google składa się z dwóch elementów:

  1. budżetu na kliknięcia (do Google)
  2. wynagrodzenia za prowadzenie kampanii (dla freelancera lub agencji reklamowej)

Przy niskich budżetach na kliknięcia wynagrodzenie wykonawcy jest zazwyczaj stałe. Zależnie od poziomu wybranego specjalisty (jego wiedzy), oraz zakresu Waszej umowy koszt prowadzenia ADs-ów wynosi od 400 do 1200 zł netto / miesięcznie.

W sytuacji gdy dysponujesz większym budżetem na kliknięcia (mniej więcej powyżej 4000 – 5000 zł) i kampanie są bardziej skomplikowane lub jest ich więcej to większość specjalistów przyjmuje inny model rozliczenia – wówczas liczy się w % od wydawanej kwoty. Zazwyczaj będzie to poziom 15-25%. Czyli jak wydajesz 5000 na kliki to 1000 zł (20%) płacisz za obsługę kampanii.