Physical Address

304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

Marketing szeptany w turystyce

Buzz marketing (marketing szeptany) ma coraz większe znaczenie w przestrzeni internetowej. Skuteczne działania prowadzone przez odpowiedni zespół gwarantują naprawdę spory sukces. Dziś odpowiemy sobie na pytanie: jak wygląda i czym się charakteryzuje marketing szeptany w turystyce? Jak promować miejsca urlopowe i wakacyjne, czy nawet wyszukiwarki hoteli i noclegów, których z każdym rokiem jest coraz więcej. Zapraszamy, zatem w podróż po marketingu szeptanym w turystyce.

Marketing szeptany w turystyce – postaw na autentyczność

Buzz marketing branży turystycznej nie należy do najłatwiejszych. Dlaczego? Przede wszystkim branża jest bardzo rozległa. Duża konkurencyjność też sprawia, że przebić się wcale nie jest tak łatwo. Jest to również przestrzeń bardzo mocno narażona na krytykę. Podobnie jak chociażby branża gastronomiczna. Klient, który uznał menu danej knajpki niedobre podzieli się tym spostrzeżeniem w sieci. Opisze też bardzo dokładnie swoje doświadczenia z obsługą. Analogicznie sprawa wygląda z branżą turystyczną. Hotel lub hostel, który nie świadczy usług na zadowalającym poziomie długo nie utrzyma się na rynku i będzie miał spory problem z przyciągnięciem nowego klienta oraz powrotem dotychczasowego. Dlatego też zabierając się za kampanie buzz marketingową w turystyce należy zachować umiar, ostrożność i takt. Im bardziej naturalne wpisy, tym lepiej. Fałsz bardzo szybko wyjdzie na jaw. Marketing szeptany w turystyce ma moc, jeśli zajmują się nim kompetentne osoby.

Marketing szeptany w turystyce
Image by pch.vector on Freepik

Marketing szeptany w turystyce – jak powinien wyglądać?

Dobry buzz marketing zapewni danemu obiektowi sporo gości. Czym zatem musi się charakteryzować? Jakimi cechami powinien się wyróżniać?

●      Opinia poparta doświadczeniem. Idealnie, jeśli jest taka możliwość. Oczywiście nie zawsze jest to realne. Trudno, bowiem, aby organizator wycieczek do Gruzji każdego pracownika działu reklamy wysyłał do gruzińskich hoteli, ale jeśli tylko mamy szansę udostępnienia testu usługi/produktu warto to zrobić. Marketingowiec, który mógł spędzić noc w danym obiekcie hotelowym dokładnie opisze ofertę ze szczegółami. Od lokalizacji, przez wygląd pokoju, komfort noclegowy, udogodnienia, obsługę hotelu, ofertę gastronomiczną oraz pakiet dostępnych zabiegów.

●      Lekki, przyjazny styl wypowiedzi. Branża turystyczna kojarzy się z wypoczynkiem, relaksem, urlopem. Dlatego też warto podejść do tematu profesjonalnie, ale lekko. Informacje o danym obiekcie powinny być przedstawione jasnym, miłym i przyjaznym językiem. Takim, który z miejsca zachęci turystę do odwiedzenia i sprawdzenia danego punktu turystycznego,

●      Opinia poparta merytoryczną rozmową. Promujesz hotel w Krakowie? Warto zmotywować internautów do żywej, konkretnej rozmowy na temat sztuki i kultury. Dwóch aspektów, które przecież w Krakowie mają tak ogromne znaczenie. Rozmowa, merytoryczna i ciekawa ma dużą moc i może zachęcić do podróży oraz zmiany otoczenia podczas urlopu czy też weekendu.

Storytelling w branży turystycznej

Szeptanka z dobrą historią w tle…Storytelling nabiera w marketingu coraz większego znaczenia. Marketing szeptany w turystyce jest coraz częściej oparty na dobrym, wciągającym storytellingu. Na czym polega? Używając najbardziej prostego języka z możliwych storytelling przedstawia daną firmę w oparciu o snucie, tworzenie intrygującej historii danej marki. Jednym z pierwszych specjalistów, którzy podjęli temat i wzmocnili wartość storytellingu w polskiej reklamie był bez wątpienia Paweł Tkaczyk. Jest on do dziś uznawany za mentora w tej tematyce i wielki autorytet. Storytelling ma moc – to już udowodniono na wielu przykładach. Jakie są cechy dobrego storytellingu?

  • Wciągająca historia zawierająca logiczne fakty – poukładane w odpowiednią całość,
  • Nutka tajemnicy treści – odbiorcy to lubią,
  • Opowieść z bogatym ładunkiem emocjonalnym – odnoszącym się do sfery uczuciowej odbiorcy wpływającym na jego podświadomość,
  • Historia z przesłaniem – lubimy czytać mające drugie dno i sens.

Dlaczego warto zajmować się marketingiem szeptanym w turystyce?

Marketing szeptany w turystyce i zajmowanie się nim to może być niezapomniana i fantastyczna przygoda. Opisując miejsca, kraje lub zakątki w kraju i poza nim, możemy zdobywać o wiedzę wspaniałych regionach naszego globu. Możemy też oczywiście wzmacniać wiedzę z zakresu geografii. Zanim zajmiemy się tworzeniem kampanii buzzmarketingu dobrze jest przejrzeć jak robią to inni. Nie chodzi rzecz jasna o kopiowanie pomysłów, a raczej inspiracje. Marketing szeptany w turystyce jest obecny od dawna i ma w wielu przypadkach bardzo ciekawe oblicze. Niektóre obiekty zaskakują pomysłowością i kreatywnością.