Physical Address

304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

Pomoc Zdalna – Serwis Komputerowy Na Odległość

Pomoc Zdalna – Serwis Komputerowy Na Odległość

Masz problemy z komputerem i szukasz serwisu komputerowego, który będzie Ci w stanie pomóc zdalnie. Na odległość. W taki sposób, abyś nie musiał rozpinać sprzętu i wozić do naprawy. Rozwiązaniem, którego szukasz jest pomoc zdalna.

Warunki konieczne do realizacji suportu online:

  • System w urządzeniu musi się uruchamiać.
  • Komputer musi mieć sprawne połączenie internetowe.

Bez tego informatyk/serwisant nie połączy się z Tobą.

Jak działa zdalne wsparcie

To wygodna forma uzyskania pomocy informatycznej, bez wychodzenia z domu i oddawania urządzenia do naprawy. Możliwe do realizacji przez niemal 24 godziny, 7 dni w tygodniu. Musisz jedynie znaleźć firmę lub osobę, którą w dogodnym dla Ciebie momencie połączy się z Twoim komputerem w celu wykonania naprawy.

Przed udostępnieniem komukolwiek swojego komputera należy obowiązkowo upewnić się z kim masz do czynienia. Dajesz przecież, często nieznajomej osobie, dostęp do zawartości swojego urządzenia. Sprawdź kto to jest i jest to firma/osoba godna zaufania. Najlepiej poproś o udostępnienie takich dokumentów jak polityka prywatności i/lub polityka bezpieczeństwa danych osobowych.

Sama procedura jest stosunkowo prosta:

  1. Zadzwoń i omów problem oraz ustali czy pomoc w danym przypadku jest możliwa, kiedy i za ile.
  2. Pobierasz program do udzielenia wsparcia.
  3. Rozpoczyna się naprawa.

W niektórych przypadkach musisz z informatykiem być w kontakcie telefonicznym ponieważ może zajść konieczność ponownego uruchomienia komputera lub odłączenia/podłączenia do komputera urządzeń, których pomoc dotyczy (np. drukarki).

Programy do pomocy zdalnej

Obecnie najpopularniejsze aplikacje do udostępniania pulpitu zdalnego to:

  1. TeamViewer. Oprogramowanie to jest jednym z najpopularniejszych na świecie rozwiązań do zdalnego wsparcia. Jego producentem jest TeamViewer GmbH
  2. AnyDesk
  3. UltraViewer
  4. Pulpit zdalny Chrome

Wsparcie na odległość przez TeamViewer

W przypadku korzystania z usługi firmy A1 Komputery z Wołomina, wszelkie niezbędne informacje i program do pobrania znajdziesz na stronie: Pogotowie Komputerowe.

Jeśli uruchamiasz program pobrany z naszej strony, to w chwili, gdy będziemy próbowali się połączyć z Twoim komputerem, pojawi się stosowna informacja. Abyśmy mogli udzielić Ci pomocy zdalnej, kliknij: POZWÓL.

Alternatywnie, aplikację możesz pobrać go ze strony producenta: https://www.teamviewer.com/pl/do-pobrania/windows/ Najlepiej wybierz wersję TeamViewer QuickSupport. To niewielki moduł klienta, który nie wymaga instalacji. Wystarczy go pobrać, uruchomić i przekazać serwisantowi otrzymane ID wraz z jednorazowym hasłem.

W jakich przypadkach można skorzystać z pomocy zdalnej?

Zakładamy, że system się uruchamia i masz połączenie z internetem. Pomoc Zdalna jest dla Ciebie jeśli masz problemy z:

  • Instalacją lub aktualizacją programów
  • Z poprawnym działaniem aplikacji użytkowych takich jak np. Płatnik (nie działają, lub działają nieprawidłowo)
  • Ze sterownikami (brak lub wymagane są aktualizacje)
  • Podejrzenie obecności wirusów na komputerze (problemy z przeglądarkami, wolne działanie)
  • Problemy z pocztą za pośrednictwem programów Outlook, Thunderbird itd.

Zawsze jednak zalecamy wcześniejszy kontakt telefoniczny: 787 999 504. Podczas rozmowy ustalimy:

  • Czy w przypadku Twojego problemu natury informatycznej jesteśmy w stanie Ci pomóc na odległość
  • Kiedy informatyk może zdalnie połączyć się z Twoim komputerem

Ile kosztuje pomoc zdalna?

W naszym przypadku jest to rozliczenie za godzinę pracy specjalisty. Stawka podstawowa wynosi 150zł/ godzina, ale może być wyższa poza standardowymi godzinami pracy albo w dni wolne od pracy. W określonych sytuacjach możemy umówić się indywidualnie na rozliczenie za wykonane prace, zamiast godzinowo. Do ustalenia telefonicznie.

Pomoc zdalna w pytaniach i odpowiedziach

Poniżej krótka sekcja FAQ dotycząca serwisu komputerowego na odległość.

Kiedy możecie się połączyć z moim komputerem?

Połączenia pomocy zdalnej możliwe są o każdej porze i każdego dnia. Także w soboty i niedziele. Wymaga to jednak ustalenia telefonicznego.

Czy pomożecie mi „w nocy o północy”?

Jest taka możliwość. Nie pełnimy całodobowych dyżurów, jednak jesteśmy elastyczni i indywidualnie umawiamy nietypowe godziny połączeń, jeśli akurat jesteśmy dostępni (także w niedziele i święta). Zazwyczaj jednak wiąże się to z wyższymi kosztami.

Czy połączenie jest bezpieczne?

Jak zapewnia producent programu „Platforma TeamViewer obsługuje ponad 20 milionów sesji obsługi każdego dnia. Dzięki szyfrowaniu 256Bit AES oraz centrom danych certyfikowanych w oparciu o ISO27001 obsługa nigdy nie była prostsza i bezpieczniejsza.”

Czy już zawsze będziecie mogli łączyć się z moim komputerem?

Nie. Moduł QuickSupport, poprzez który pomagamy służy do jednorazowego wsparcia. Nie wymaga on instalacji, a jedynie uruchomienia. Za każdym razem połączenie wymaga Twojej akceptacji (lub podania nam nowego hasła). Bez Twojej wiedzy nie będziemy mogli łączyć się z Twoim urządzeniem.