Darmowa wycena. Chcesz wypozycjonować swoją stronę ?
Po prostu zostaw kontakt, skontaktujemy się z Tobą.
Administratorem jest A1 Komputery Emil Wiatrak. czytaj więcej

Na czym polega pozycjonowanie?
Wyszukiwarka Google posiada specjalny algorytm, który decyduje o kolejności prezentacji wyników dla poszczególnych fraz (słów kluczowych).
Algorytm ten jest stale rozbudowywany i uaktualniany, a czynników rankingowych, które wyszukiwarka bierze pod uwagę jest kilkaset.
Co ma wpływ na pozycje mojej witryny?
Stosując pewne uproszczenie można wyróżnić trzy główne rodzaje czynników szczególnie istotnych dla rankingu wyszukiwarki:
- Strona (elementy on-site) – treści strony oraz ich wartość merytoryczna, a także elementy techniczne związane z działaniem i strukturą strony
- Sygnały behawioralne – zachowanie i satysfakcja użytkowników strony
- Czynniki zewnętrzne (off-site) – między innymi kwestie związane z odnośnikami do naszej strony na innych stronach w Internecie (linki)
Czy pozycjonowanie jest skuteczne ?
Skuteczne pozycjonowanie
Pozycjonowanie stron jest usługą mierzalną. Jego nieodzownym elementem jest analiza efektów. Służą do tego między innymi narzędzia Google Analytics oraz Google Search Console, oraz szereg innych.
Pozwalają one nie tylko monitorować pozycje dla określonych słów kluczowych, ale również widoczność w wyszukiwarce oraz zachowanie użytkowników na naszej stronie. Możemy między innymi dowiedzieć się ile osób zadzwoniło do naszej firmy, albo ocenić skuteczność formularza kontaktowego.
Analityka w pozycjonowaniu jest bardzo ważna. Oprócz mierzenia efektów pozycjonowania pozwala optymalizować przyjętą strategię i w razie konieczności ją modyfikować i usprawniać.
Czy pozycjonowanie jest dla mnie?


Czy pozycjonowanie jest dla mnie?
Posiadanie strony internetowej pozwala na prezentację własnej oferty swoim klientom oraz potencjalnym klientom. Pozwala zatem na powiększenie ich liczby i osiąganie większych zysków.
Pozycjonowanie jest stosunkowo proste, jednak proste nie znaczy, że jest łatwe.
Co musisz wiedzieć o pozycjonowaniu:
- To działanie długofalowe. Inwestycja w pozycjonowanie przyniesie Ci efekty po jakimś czasie. Nie można jednoznacznie wskazać po jakim, gdyż to zależy od wielu czynników. W jednych przypadkach będzie kilka tygodni, w innych kilka miesięcy.
- Dobre pozycjonowanie nie jest tanie. A zatem nie w każdej branży będzie się opłacało. Wymaga ono indywidualnej analizy konkretnego przypadku. Zwłaszcza firmy lokalne powinny ostrożnie podchodzić do zakupu usługi pozycjonowania, gdyż na rynku jest wiele podmiotów bazujących na ich niewiedzy i kuszących niską ceną.
Pozycjonowanie stron Warszawa, a może pozycjonowanie Wołomin ?
Wiele firm działa na określonym obszarze. Oferują dostawę towaru np. w obrębie 30 km. Albo dojeżdżają nie dalej niż 50 km. Także z perspektywy klienta, ważnym czynnikiem wpływającym na decyzję zakupową (towaru lub usługi) bywa odległość od firmy. Czasami to kwestie logistyczne (chcę sam odebrać towar lub mało zapłacić za transport), a czasami wynika z większych możliwości spotkania na żywo, omówienia szczegółów współpracy itd.
Pozycjonowanie lokalne, z uwzględnieniem konkretnych miast lub regionów, dotyczy bardzo wielu branż.
Jeśli jesteś z miasta Kobyłka i zepsuło Ci się auto, to w Google wpiszesz "mechanik kobyłka". Gdy szukasz firmy pozycjonerskiej i jesteś z Warszawy, to pewnie wpiszesz "pozycjonowanie Warszawa". A1K - pozycjonowanie Wołomin - lokalne SEO, Twoja strona wysoko w Google, audyty SEO stron i sklepów.
Od czego zacząć?
Zdecydowanie od analizy stanu obecnego i opłacalności pozycjonowania.
Już krótkie spojrzenie pozycjonera na Twoją stronę internetową i szybka analiza Twojej branży i usług pozwoli ocenić, czy pozycjonowanie jest właściwą usługą dla Ciebie.
Zamów bezpłatną konsultację SEO
Jeśli pozycjonowanie jest dla Ciebie
- Dopasowywanie słów kluczowych - to kluczowy element aby opracować strategię pozycjonowania
- Audyt i optymalizacja strony www - przegląd witryny pod kątem jej struktury, profilu linków, a także kodu, celem poprawy szeregu elementów, np. nagłówków, meta tagów, treści, linkowania wewnętrznego, adresów URL i wielu innych
- Pozycjonowanie: marketing treści + link building + działania analityczne
- Marketing treści (z ang. content marketing) czyli opracowanie strategii tworzenia wartościowej treści (contentu) oraz jego promocji w celu pozyskania potencjalnych klientów. Może to być zarówno tekst, obrazy, infografiki, filmy itd.
- Link Building - pozyskanie wartościowych odnośników na innych stronach kierujących do pozycjonowanej witryny
- Analiza i monitoring ruchu na stronie oraz raportowanie właścicielowi witryny
Ile kosztuje pozycjonowanie?


Jeśli pozycjonowanie nie jest dla Ciebie
Może się okazać, że pozycjonowanie po prostu Ci się nie opłaci, albo w przypadku Twojej firmy (konkurencyjność branży, zasięg działania itd.) nie jest wymagane.
Wówczas lepszym i wystarczającym wyjściem może okazać się:
- Optymalizacja strony internetowej – przygotowanie strony internetowej do jak najlepszej współpracy z robotami sieciowymi Google.
- Analiza i naprawa błędów technicznych
- Analiza i poprawa nagłówków meta, title, nagłówków h1, parametrów alt
- Analiza i poprawa czasów ładowania strony
- Analiza linkowania wewnętrznego i struktury strony
- Podłączenie narzędzi analiztycznych – np. Google Search Console oraz Google Analytics
- Budowanie SEO checklisty i wytycznych dotyczących treści
- Budowa nowej, przyjaznej dla Google strony (czytaj więcej)
- Postawienie na promocję strony poprzez reklamę w Google Ads (czytaj więcej)
Wyceń pozycjonowanie
Często zadawane pytania
Kiedyś, prowadząc zwłaszcza mały biznes, marketing prowadziło się głównie poprzez ulotki, plakaty, banery na płotach, bilbordy, albo reklamę w lokalnej prasie. Dziś to zdecydowanie za mało – wszystko przenosi się do Internetu. Ludzie coraz rzadziej czytają drukowane tytuły prasowe, a coraz częściej szukają interesujących ich towarów i usług przez Internet, a szczególnie przy pomocy wyszukiwarki Google (według serwisu Statcounter, w kwietniu 2019, miała ponad 92% udziału w rynku wyszukiwarek na całym świecie).
Wraz z rozwojem technologicznym wykształciła się nowa forma marketingu – marketing internetowy, którego jednym z elementów jest właśnie pozycjonowanie.
Cel pozycjonowania to (w uproszczeniu) pozyskiwanie wartościowego ruchu na Twoją stronę (potencjalnych Klientów), dzięki któremu strona uzyska wyższą konwersję (więcej zapytań, telefonów, większa sprzedaż).
Obecność Twojej strony wśród 10 pierwszych propozycji TOP 10 Google, a zwłaszcza ulokowanie jej na pozycjach 1-3, jest najbardziej pożądanym efektem. Każdy chce być pierwszy i wyprzedzić konkurencję, ponieważ to z reguły oznacza większy ruch na stronie, co przeważnie przekłada się na większą liczbę klientów i większe zyski.
W pewnym uproszczeniu:
- Dopasowywanie słów kluczowych - to kluczowy element aby opracować strategię pozycjonowania
- Audyt i optymalizacja strony www - przegląd witryny pod kątem jej struktury, profilu linków, a także kodu, celem poprawy szeregu elementów, np. nagłówków, meta tagów, treści, linkowania wewnętrznego, adresów URL i wielu innych
- Pozycjonowanie: marketing treści + link building + działania analityczne
- Marketing treści (z ang. content marketing) czyli opracowanie strategii tworzenia wartościowej treści (contentu) oraz jego promocji w celu pozyskania potencjalnych klientów. Może to być zarówno tekst, obrazy, infografiki, filmy itd.
- Link Building - pozyskanie wartościowych odnośników na innych stronach kierujących do pozycjonowanej witryny
- Analizowanie ruchu na stronie oraz raportowanie właścicielowi witryny
W takich sytuacjach radzimy zapoznać się z możliwościami jakie ofertuje reklama w wyszukiwarce – Google Ads.
Efekty następują niewątpliwie szybciej, jednak ich efekty są krótkotrwałe – nie płacisz, tracisz widoczność.