Physical Address

304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

erzecznik sportowy

Praca  Erzecznika  dla branży sportowej

Sport odgrywa dużą rolę w naszym życiu. Chętnie śledzimy karierę naszych ulubionych klubów sportowych. Branża sportowa natomiast  jest jedną z najbardziej dochodowych przestrzeni biznesowych. Od jakiegoś czasu coraz więcej mówi się o funkcji, jaką w świecie sportowym pełni Erzecznik. Na czym polega praca Erzecznika dla branży sportowej? Czym się różni działalność Erzecznika od typowego marketingu szeptanego? Wyjaśniamy!

Praca Erzecznika dla branży sportowej

Jak wygląda praca rzecznika dla branży sportowej? Jakie są główne zadania ERzecznika? Mówiąc krótko i w prostych słowach – pracę Erzecznika można porównać do funkcji, jaką pełni manager klubu sportowego. Z tym jednak zastrzeżeniem, że menedżer zazwyczaj działa w trybie stacjonarnym – Erzecznik natomiast reprezentuje dany klub lub postać sportową w przestrzeni internetowej. Erzecznik jest połączeniem menadżera i marketingowca, który dba o dobry wizerunek swojego podopiecznego. Zakres obowiązków Erzecznika dla branży sportowej jest bardzo szeroki. Uzależniony od wymagań, jakie daje  sportowiec lub zapisów umowy z klubem sportowym. Do najważniejszych obowiązków Erzecznika dla branży sportowej należy:

  • reprezentowanie zleceniodawcy w sieci. Erzecznik działa i mówi w imieniu klubu sportowego lub indywidualnego sportowca  –  na forach internetowych, blogach, w mediach społecznościowych. Odpowiada na wszelkie pytania, które kierują zarówno kibice, jak i eksperci z branży sportowej, dziennikarze. Erzecznik działa w sposób jawny. W każdej konwersacji przedstawia się jako oficjalny przedstawiciel sportowca lub danego klubu sportowego,
  •  nawiązywanie kontaktów biznesowych  w imieniu klubu. Poszukiwanie nowych partnerów biznesowych,
  •  odpowiadanie na wszystkie pytania dotyczące kariery sportowca, reagowanie na wszelkiego rodzaju dyskusje internetowe, które bezpośrednio dotyczą konkretnej marki sportowej lub zawodnika. Kontakt z mediami, wyjaśnianie trudnych i niewygodnych tematów. 

 Erzecznik vs marketing szeptany… Przedstawiamy fakty, obalamy mity…

Praca erzecznika dla branży sportowej wymaga dużego zaangażowania, odporności na stres oraz niezbędnej umiejętności  budowania wokół reprezentowanej postaci lub  reprezentowanego podmiotu – coraz to szerszeń gałęzi kontaktów. Niestety działania Erzecznika w sieci bardzo często mylone są z marketingiem szeptanym. Czym zatem różni się praca Erzecznika od typowych kampanii marketingu szeptanego? Przede wszystkim Erzecznik podpisuję się zawsze z imienia i nazwiska oraz w sposób oficjalny, określa kogo reprezentuje. Określa zawsze  dokładne stanowisko danego klubu sportowego, mówi w imieniu swojego pracodawcy. W pracy Erzecznika nie ma mowy o uczestniczeniu  w jakiejś konwersacji sposób anonimowy, z podejrzanych profili. Osoba pracująca na tym stanowisku musi wyróżniać się rzetelnością, uczciwością.

Czy warto zostać erzecznikiem?

Jak wygląda praca Erzecznika dla branży sportowej? Praca Erzecznika dla branży sportowej może być bardzo ciekawa i inspirująca. To codziennie wyzwania. Erzecznik każdego dnia rozmawia nie tylko z kibicami, ale również z mediami czy też przedstawicielami innych branż. Nawiązuje owocne kontakty, gasi ewentualne spory i wyjaśnia wątpliwości związane z daną postacią sportową lub z klubem. Co ważne, Erzecznik musi identyfikować się z marką, którą reprezentuje. Bez tego nie będzie mógł w sposób profesjonalny wykonywać swoich obowiązków. Powinien też być osobą kreatywną i bardzo elastyczną. Szybka reakcja na komentarze w sieci czy też nowe publikacje dotyczące danej dziedziny sportu i konkretnego sportowca to w tym zawodzie podstawa. Bardzo ważna jest też odporność na stres. Erzecznik nieraz musi odpowiadać na niewygodne pytania i czasami nieco kontrowersyjne. W żadnym wypadku też nie może dać się ponieść emocjom. Nawet, jeśli klub sportowy, który reprezentuje odbierany jest negatywnie. Erzecznik musi zachować zimną krew. Komunikować się w sposób kulturalny, grzeczny, z dobrą, konkretną  argumentacją.

Erzecznik –  praca przyszłości?

Praca erzecznika dla branży sportowej wiąże się z dużą odpowiedzialnością. Jest to bez wątpienia zawód przyszłości. Dziś praktycznie każda sfera naszego  życia przechodzi do  Internetu. Już  teraz osoby z kwalifikacjami erzecznika są bardzo mile widziane w wielu firmach. Trend ten będzie miał tendencję wzrostową. Lubisz pracę w sieci? Media społecznościowe  nie mają  przed Tobą  tajemnic? Kochasz sport? Być Praca erzecznika dla branży sportowej to idealne zajęcie dla Ciebie!

Praca Erzecznika dla branży sportowej…zapotrzebowanie rośnie…

Praca erzecznika dla branży sportowej wiąże się z dużą odpowiedzialnością. Zapotrzebowanie na tego typu specjalistów będzie nieustannie rosło. Działalność marketingowa w sporcie przeniosła się do Internetu. Przedstawiciel sportowca lub klubu sportowego robi dużo dobrej roboty.