Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Aktualizacje oprogramowania nie zawsze przechodzą bezboleśnie. Zdarzają się sytuacje, gdy podczas (lub na skutek) aktualizacji wystąpią różne problemy i kłopoty z poprawnym działaniem aplikacji. Dotyczy to zarówno oprogramowania jakim są systemy operacyjne, jak i oprogramowania użytkowego (aplikacji dodatkowych, opcjonalnych).
Nasza usługa pomoc zdalna, którą realizujemy za pomocą oprogramowania do obsługi zdalnej TeamViewer, cieszy się coraz większym powodzeniem. Pomimo, że nasz serwis komputerowy mieści się w Wołominie, to obserwujemy znaczny wzrost zainteresowania pomocą na odległość. Z prośbą o udzielenie zdalnego wsparcia zgłaszają się do nas zarówno osoby prywatne, jak i reprezentujące firmy.
„Dla potomnych” opiszemy jak rozwiązaliśmy problem Pana Przemysława z Warszawy. Zgłosił się On do nas w sprawie problemów z aplikacją GESTOR GT. Program ten, to system zarządzania relacjami z klientami. Jest on częścią linii InsERT GT i współpracuje z flagowym programem marki Insert, czyli z Subiektem GT.
Zakładka e-Pomoc techniczna na stronie producenta programu jest całkiem niezłym kompendium informacji na temat potencjalnych kłopotów z aplikacjami Insert. Dlatego próbę rozwiązania problemu warto zacząć od zastosowania wskazówek z artykułu: „InsERT GT – Konwersja bazy danych po aktualizacji – najczęściej zadawane pytania”.
W naszym przypadku konwersja bazy danych po aktualizacji programu była niemożliwa z powodu, którego producent nie wymienił we wspomnianej wyżej sekcji FAQ. W naszym przypadku: zbyt duża baza danych.
Po zlokalizowaniu katalogu z plikami bazy danych (np. standardowa: C:\Program Files\Microsoft SQL Server\MSSQL\INSERTGT\MSSQL\Data\ ) ustaliliśmy, że baza SQL zajmuje niemal 10 GB.
Pan Przemysław korzystał z wersji „Microsoft SQL Server Express”, czyli bezpłatnej wersji komercyjnego serwera baz danych SQL Server. W przypadku wersji Express maksymalny rozmiar pojedynczej bazy danych wynosi 10 GB.
Pamiętaj: zacznij od backupu bazy danych (kopia bezpieczeństwa), a dopiero później próbuj naprawić.
Aby móc wykonać aktualizację (konwersję) bazy, należało ją nieco „odchudzić”, czyli zmniejszyć wielkość bazy danych.
Spróbowaliśmy wykonać to przy pomocy Programu Serwisowego (Start – Wszystkie Programy – Insert – InsertGT -Narzędzia – Program serwisowy), jednak to działanie nie przyniosło pożądanego rezultatu.
Nasz drugi krok, to była instalacja SQL Server Management Studio (SSMS), czyli narzędzia do (między innymi) zarządzania bazami danych.
Dalsze „czyszczenie” swojej korespondencji e-mail, Pan Przemysław przeprowadził samodzielnie, z poziomu programu.