Physical Address

304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

problem z drukarką

Masz Windows 10 i nagle przestała działać Ci drukarka?

Być może, to kwestia ostatnich aktualizacji systemu Windows, które „popsuły drukowanie”.

W ostatnich dniach nasze Pogotowie Komputerowe otrzymało kilka zgłoszeń z prośbą o interwencję do drukarek, które nagle przestały działać. Wszystkie zgłoszenia do miały kilka wspólnych mianowników:

  • dotyczyły Windowsa 10
  • problem powstał mniej więcej w połowie sierpnia
  • urządzenia skanowały, ale nie drukowały
  • drukarki były podłączone przez USB do komputera

„Wysyp” podobnych przypadków zazwyczaj oznacza jakiś błąd po stronie firmy Microsoft. Nie inaczej było tym razem – problem powstawał po instalacji określonych aktualizacji.

W naszym przypadku, sprawa dotyczyła starszych urządzeń wielofunkcyjnych marki Brother (między innymi DCP-145). W Internecie pojawia się wiele podobnych zgłoszeń od posiadaczy urządzeń innych marek, wśród których wymienia się głównie HP, Canon, Panasonic oraz i Ricoh.

Jak naprawić drukowanie po czerwcowej aktualizacji (2020 r.)?

Część porad w Internecie sugeruje albo przywrócenie systemu z kopii zapasowej, albo ręczne usunięcie aktualizacji, które powodują ten problem, tj. KB4557957, KB4560960, KB4561608.

My jednak skorzystaliśmy z innej metody, która na szczęście okazała się skuteczna.

Wymienione wcześniej aktualizacje systemu Windows są datowane na 9 czerwca 2020, natomiast pierwsze zgłoszenia w naszym wołomińskim pogotowiu komputerowym pojawiły się dopiero 23 czerwca. W między czasie (15 czerwca) na stronie firmy Microsoft, w katalogu poprawek, pojawił się patch KB4567512 rozwiązujący wspomniany problem. Niestety, nie jest on dla każdego – zgodnie z informacjami producenta, skorzystać z niego mogą tylko posiadacze Windowsa 10 w wersjach: 1803, 1809, 1903 i 1909.

Rozwiązanie problemu, które zastosowaliśmy:

  1. naciśnij ikonę START ikonka START w Windows 10 w lewym dolnym rogu, a następnie wpisz: WINVER, i naciśnij ENTER

Z okienka, które się pojawi dowiesz się, jaka jest wersja Twojego systemu operacyjnego. Jeśli posiadasz wersje: 1803, 1809, 1903 lub 1909 możesz bezpiecznie przejść do kroku drugiego. Podobno łatka działa także na wersji 2004, ale nie mieliśmy okazji osobiście tego sprawdzić.

Po tych trzech prostych krokach, drukarka powinna działać prawidłowo.

W przypadku trudności zapraszamy do kontaktu – możemy pomóc także na odległość, poprzez Pomoc Zdalną. Ewentualnie, możesz przywieźć sprzęt do serwisu komputerowego

WINVER - sprawdzenie wersji systemu Windows