Physical Address

304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

pogotowie komputerowe

Pomoc zdalna wypiera pogotowie komputerowe

Usługa pod wdzięczną nazwą informatyczne pogotowie czy też pogotowie komputerowe swoje złote czasy chyba ma już za sobą. W dzisiejszych czasach, już chyba każdy wie czym jest „praca zdalna” i „home office”. Coraz więcej osób przekonuje się, że zdalnie można naprawdę wiele – także naprawiać komputery. Czy zatem usługi informatyczne z dojazdem to przeżytek?

Informatyczne pogotowie kiedyś i dziś

Wszystkie znaki na niebie i ziemi zdają się potwierdzać zmierzch usług spod szyldu pogotowia komputerowego. Potwierdzają to dane z wyszukiwarki Google – frazy te mają coraz mniej wyszukiwani. Widać to między innymi w narzędziu Google Trends.

pogotowie komputerowe google trends

Pogotowie komputerowe, to usługa od której nasza firma zaczynała przygodę w branży. Serwis komputerowy z dojazdem do Klienta był wówczas bardzo dobrą metodą wejścia na rynek. Stosunkowo niskie stawki w połączeniu z wygodą Klientów sprawiły, że dziś jesteśmy tu gdzie jesteśmy – wiodący w Wołominie serwis komputerowy. Wówczas, a był to rok 2008, wystarczyła podstawowa wiedza informatyczna, zamiłowanie do majsterkowania, auto i niewielka reklama.

auto pogotowie komputerowe wołomin kobyłka zielonka radzymin marki ząbki warszawa

Pogotowie komputerowe było „trendy” mniej więcej do 2014 roku. Sytuację skomplikowała lawinowo wzrastająca liczba laptopów, które do dziś wypierają w domach i firmach komputery stacjonarne. Wymiana zasilacza, czy karty sieciowej, podłączenie nowego routera i konfiguracja Neostrady to codzienność usług informatycznych z dojazdem. Jeśli czegoś nie da się naprawić podczas wizyty w domu czy firmie, trzeba zabrać komputer do serwisu (w naszym przypadku początkowo pokój właściciela, a później wynajmowane biuro). Takie przypadki stawały się coraz częstsze przy laptopach, gdzie o wiele ciężej jest wykonywać naprawy u Klientów. Rozłożenie laptopa jest bardziej czasochłonne niż w przypadku komputera klasycznego. Do tego dochodzi mnogość części potrzebnych do napraw – co laptop to inna ładowarka, inny ekran, inna klawiatura itd.

Kiedy warto korzystać z pogotowia komputerowego

Serwis komputerowy, rozumiany jako fizyczne naprawy u klientów, w przypadku laptopów stawał się coraz bardziej problematyczny. Pogotowie komputerowe stało się bardziej usługą pomocniczą dla mniej doświadczonych użytkowników komputerów – podłączenia, ustawienia, konfiguracje. Typowe naprawy komputerów, rzetelniej i dokładniej wykonuje się w przeznaczonym do tego środowisku, w wyposażonej pracowni z dostępem do rozmaitych narzędzi i części zamiennych.

Czy zatem można ogłosić śmierć pogotowia informatycznego? Zdecydowanie nie. Cały czas jest miejsce do lokalnego wykonywania tej usługi. Zwłaszcza w większych miastach i na rzecz osób prywatnych – początkujący, często domorośli informatycy lub studenci, chętnie świadczą usługę pogotowia komputerowe, która pozwala im dorobić. Usługa ta, w wykonaniu doświadczonego serwisu komputerowego będzie zdecydowanie droższa, niż gdy robi to student. Bądźmy szczerzy – bardzo dużą część kłopotów z komputerami, które dotykają osoby nie-komputerowe, może rozwiązać licealista. Konfiguracja routera, podłączenie drukarki to dla takiego młodego człowieka nie jest nic strasznego – nie trzeba wołać informatyka, wystarczy poprosić wnuka lub sąsiada. Gdy nie mamy takiej osoby, oczywiście można podjąć ryzyko i zatrudnić ogłaszającego się studenta. W przypadku firm, gdzie zachodzi ryzyko utraty ważnych danych, a nawet ich wycieku, nie cena gra kluczową rolę. Wówczas liczy się skuteczność, profesjonalizm i doświadczenie.

Teraz robi się to przez pomoc zdalną

Czasy „pandemii” pokazały jak wiele rzeczy można robić zdalnie – zdalna praca, zdalne nauczanie. Zdalnie można także naprawiać komputery. Pomoc zdalna na odległość oczywiście nie jest możliwa zawsze i wszędzie. Usterka musi dotyczyć kwestii programowych – komputer musi się uruchamiać i mieć połączenie z internetem. Czyli pomoc zdalna nie jest w stanie w pełni zastąpić pogotowia komputerowego, ale bardzo wielu przypadkach będzie wystarczająca, a co najważniejsze – nie trzeba zanosić komputera do serwisu. Zdalnie można na przykład podłączyć drukarkę, skonfigurować skaner, zainstalować lub naprawić niedziałający program (np. Płatnik – odzyskiwanie hasła ), przeprowadzić optymalizację i oczyszczanie systemu Windows, usunąć złośliwe oprogramowanie z komputera, a nawet przeskanować dysk twardy i usunąć błędy plików oraz/lub złe sektory.

Pomoc zdalna to przyszłość. Umarł król, niech żyje król.